utorok 14. októbra 2008

Carovna Goa



Prave som sa vratil z vyletu z Goy. Tato zapadna cast Indickeho pobrezia ma prijemne prekvapila. Ak nahodou uvazujete o exotickejsej dovolenke, je tu male poohliadnutie za prave doznievajucimi zazitkami.

Goa byvala partugalskou koloniou, co sa neodrazilo len na architekture tamojsich kostolikov, ale uz z lietadla domy vypadali o cosi honosnesie ako byva na Indiu zvykom.

Goa je vyhladavaniu destinaciou mladych ludi, jednak pre jej este neobjavenu krasu, jednak pre celkovy zivotny styl. Ano, mal som pocit, ze ludia tam su akysi stastnejsi a spokojnejsi ako v inych castiach Indie, alebo ako doma.

My sme pobyvali v dendinke Anjuna, z letiska v Goe cesta trvala asi hodinu a pol, platili sme 700-750 INR.


View Larger Map

Rada cislo jedna, hned pri prvej prilezitosti si pozicajte skuter. Cena je 200 INR za den! Benzin zozeniete na kazdom rohu za 60 INR / liter.

Zo zaciatku som mal vcelku obavy, jednak viem ako vypada premavka v Bangalore, jazdia tu na opacnej strane a naviac na motorke som sedel tak dva krat v zivote.

Ale ukazalo sa to ako velka sranda. Musim priznat, ze cesty tam (uzke) su ako stvorene pre motorky. Taktiez jazda na motorke mi prisla este bezpecnejsia ako na Slovensku, jednoducho tu ludia nedodrzuju skoro ziadne predpisy a vzdy sa riadia aktualnou situaciou na ceste a este k tomu su zvyknuti na bielych dovolenkujucich jazdcov.

Naviac si vyskusate, ake prakticke je pouzivanie truby namiesto smeroviek. Jednoducho mi to prislo rozumne vzdy zatrubit, ked som niekoho predbiehal, alebo dat len tak vediet trubkou, ked som siel do neprehladnej zakruty, alebo sa blizil ku krizovatke. Domaci to tak robia a prislo mi to dost prakticke, clovek ked pocuje trubu, nejak automaticky spozornie a dava si vacsi pozor.

Jednoducho na motorke sa dostanete vsade, rychlo, bezpecne a je to skutocne sranda.

Goa ma niekolko plazi, staci sadnut na motorku a ist. Priamo z Anjuny sa dalo dostat na okolite plaze za par minut.




More super, velke vlny, voda super. Co som ja osobne ocenil, bolo malo ludi (este nezacala hlavna sezona). Prostredie sa moze zdat niekomu na europske standardy spinave (nejake odpadky navokol boli, ale nic strasneho), mozno niekto bude mat problem s kravami na plazi, alebo so psami, ale celkovo voda, more su super. A co moze byt lepsie ako ked na vas cumi stado krav, rovno ked sa nechavate unasat poriadnymi vlnami?



Ceny na plazi tiez velmi prijatelne, pivo Kingfisher 650ml za 60 INR, obed vas vyjde od 100 do 400 INR, podla toho co si date. Ja som skusil rybu, ledva som ju zjedol a bolo to za 400 INR.




Oplati sa taktiez ist pozriet na Chapora Fort, cesta vediet az priamo k nej. Odtial je nadherny vyhlad na okolie. Taktiez za zmienku stoji mnozstvo krestanskych a inym nabozenskych stavieb, od klasickych malickych pri cestach, az po kostoly smrncnute portugalskou architekturou.



Ludia su velmi mili, staci vzdy iba spytat sa na cestu a radi vam poradia.

Ako som uz pisal, je tu i rusny nocny zivot, mladi z celeho sveta, takze ak hladate nejake dobru nocnu tancovacku, nie je problem. Bohuzial to so sebou prinasa i neodmyslitelnu drogovu scenu, zohnat sa tu da vsetko, od extazy, marihuany az po has. Staci chvilu stat na mieste a uz sa k vam niekto z domacich prihovori.

Taktiez co sa mi pacilo, ze na plazach bolo iba zopar ludi, ziadna turisticka masovka sa nekonala. Zalezi v ktorom rocnom obdobi dorazite, ja som bol v strede oktobra, co je podla domacich zaciatok hlavnej sezony, ktora trva az do januara / februara.




Jediny rusivy faktor boli neodbitne predavacky odete v pestrofarebnych satach. S perfektne nacvicenymi frazami, postupom ako ist na bezbranneho bieleho zakaznika, pomaly odhadovali smoje obchodne taktiky.

1 komentár:

Unknown povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený správcom blogu.