pondelok 3. novembra 2008

Nocny zivot v Bangalore

I ked je vplyv zapadnej kultury a konzumu v Bangalore evidentny a nie je problem natrafit na nakupne centra, multiplexy a fast-foody, nocny zivot stale pokrivkava za Zapadom.

Moze za to niekolko faktorov. Asi najabsurdnejsie je, ze vsetky nocne podniky bez vynimky zatvaraju o 23:30! Cas, kedy ja zvycajne len zacinam zit. Takze sa rozlucte s akoukolvek zabavou do rana bieleho, pokym nemate vlastne priestory a zasoby dobreho chlastu. Co som sondoval, tak s tymto nariadenim prisiel novy starosta aby znizil kriminalitu a vytrznosti hosti vracajucich sa z flamu. Verim tomu ze vodici riksi si to poriadne vtedy 'uzivali'.

Dalsia absurdita je oficialny zakaz tancovania v baroch, to som uz nezistil, kde ktvie pricina. Nastastie korupcia a uplatkarstvo je v Indii, hned po outsourcingu, velmi rozkvitajuce odvetvie, takze oficialne ziadne tanecky, ale daju sa bez problemov najst kluby, kde sa daju zodrat podrazky.

Klubov, pubov, lounge barov je tu neurekom, nie je problem si vybrat. Zalezi na vasom vkuse. Kedze Bangalore zije z IT biznisu, ostrielanu osadku vacsiny klubov tvoria ITci a ludia zo Zapadu.

Vacsina klubov fici najviac cez tyzden a v stredu, kedy je tzv. ladie's night, t.j. slecny maju vstup zadara a osobne odporucam chodit zakalit v stredu, kedy byva pomer zien/muzov este lepsi ako cez vikendy.

Inak moze sa v niektorych kluboch stat, ze pustaju len pary, t.j. sameho chlapa do klubu nepustia. Mne osobne sa to zatial este nestalo, resp. ked idete skupina ludi kde je aspon par holiek, tak to uz potom neriesia.

Dalsia vec s ktorou pocitajte je, ze praktickty vsade sa plati pri vstupe tzv. cover charge. Obvykle zacina na hranici 500 INR za osobu (popripade par), cez vikendy sa moze vysplhat na 1000 INR az 1500 INR v zavislosti kam pojdete.

Tento system sa mi vcelku paci, kedze dostanete bud sadu kuponov v moninalnej hodnote, niektore kluby ficia s magnetickou kartou. Pravidla su jednoduche, danu sumu ktoru zaplatite mozete pouzit na nakup (predrazenych) drinkov, pricom platnost kuponov je iba v dany den.

Vcelku rozumny system ako prinutit zakaznikov pekne nechat penizky v podniku a odradit somrakov popijajucich sodovku cely vecer.

Co sa tyka tanecnej etikety, tak majte na mysli, ze India je stale velmi konzervativna krajina v porovnani zo Zapadom. I ked urcite bariery uz boli prekonane a indicke dievcata nie su take nedobitne ako predtym, stale plati, ze skusat osvedcene tanecne taktiky sa nevyplati. Skor ci neskor k vam pride nabuchany typek a jasne vam vysvetli, aby ste so slecnami netancoval.

Nastastie sa da natrafit i na zapadne babenky, ktore nemaju problem s trosku intimnejsimi krokovymi variaciami.

Ceny sa lisia od podniku k podniku, ale aspon pre predstavu (The Beach) maly Kingfisher (tusim 330ml) vas vyjde okolo 120 INR. 650 ml Kingsisher sa da kupit v Liquor Store za 60 INR.

Pohar vina je okolo 180 INR, flaska zacina niekde na 1000 INR. V obchode dostat flasku pitneho vina od 300 INR.

Takze taktita je jasna, rusna a pomala Bangalorska premavka veli pred cestou skocit do najblizsieho Liquor Store-u a zasobit sa na dlhu cestu. A nakopnut sa uz po ceste. Mozete poziadat i riksaka, nech vas odvezie do store-u, ale dajte si pozor, niekedy vas moze hodit do obchodu, z ktoreho ma proviziu. Takze je dobre vediet, kde je VAS najblizsi Liquor Store! Tam su ceny standardne ako som pisal vyssie, za pifko nedate vaic ako 60-70 INR.

Este jedna vec ku Kingfisher pivku, flasky su 650ml a obsah alkoholu je okolo 8% (oproti 3-4% europskym pivam), t.j. dve / tri piva uz bude citit v zilach.

Co som tu, tak som uz vymietol par pubov, takze mierna rekapitulacia:
Leela Palace: Tusim pat hviezdickovy komplex. Par krat sme tam boli na par piv. Osobne to tam nemam rad, na mna je to az prilis fancy, ale serviruju super nalozene olivy a kesu oriesky zadara a i kuchyna sa da zniest (hamburger / sandwich vyjde okolo 400 INR). Ked budete s mladou alebo budete chcet spravit dojem, skuste to. Inak je tam i diskoteka, vlezne je 1500 INR cez vikendy a chodi tam Bangalorska smotanka. Ja som tam nastastie nebol, stacilo mi vidiet tych ludi co cakali na vstup.

13th Floor: Tutok som bol tiez par krat, plus je, ze je odtial pekny vyhlad na mesto. Byva tam i DJ, ale ludia akosi moc netancuju.

HINT: Obdoba 13th Floor, presklenna kopka situovana vo vyssich poschodiach. Vlezne v sobotu bolo 1000 INR. Bolo dost narvano i ludi dost. Pomer muzi/seny bol katastrofalny.

The Beach: V tomto pube som bol na pivo prvy krat v Bangalore, po tom, co som prelozil ostatne kluby mozem konstatovat, ze tu sa mi paci najviac. Postavene v style 'urob-si-sam', t.j. piesok, drevenne pniky a palmove listy dotvaraju atmosferu. Kuchyna je skvela, ceny prijatelne. I po hudobnej stranke to je v pohode. Taktiez ludia co sem chodia su oproti ostatnym klubom dost v pohode. Chodte tam v stredu, ked byva ladie's night, cover charge je 500 INR. Male pivo vyjde na 120 INR.

Inak naposledy som v blizkosti tohto klubu objavil Barbeque Nation, za 500 INR dostanete uplne ze kopec jedla, plus 'all you can eat' bufet. Takze potom uz len staci to ist vytancovat.

Prajem prijemnu zabavu...

V pripade ze sa chcete skutocne vyblaznit, chodte pozriet na vikend do Goy, tam party ficia v hlavnej sezone non-stop.

Žiadne komentáre: